CHIPTUNING AUDI Q7 4.2TDI 340KM
STAGE 1 – 404KM / 937Nm (+50KM +86Nm)
Chiptuning Audi Q7 4.2TDI 340KM to nic innego jak zwiększenie mocy pojazdu poprzez modyfikację oprogramowania. Modyfikujemy oprogramowanie sterownika silnika po złączu OBD. Profesjonalnie wykonany chiptuning Audi Q7 4.2TDI 340KM, nie tylko znacznie podnosi komfort ale i bezpieczeństwo jazdy. Podniesienie mocy jest bez ryzyka uszkodzenia silnika w jakikolwiek sposób. Należy jednak pamiętać że każda modyfikacja w seryjne produkowanym samochodzie marki Audi wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy ale także doskonale wyposażonego zaplecza technicznego, a same modyfikacje powinny być wykonywane przez wyspecjalizowanych ekspertów zgodnie z zaleceniami producenta.
Głównymi założeniami wykonywania chip tuningu w Audi Q7 4.2TDI 340KM jest podniesienie mocy i momentu obrotowego silnika przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa (spalania). Jak to jest możliwe? Otóż każdy z producentów samochodów zostawia spory „margines” wytrzymałościowy w silnikach produkowanych przez siebie samochodów, po to aby uwolnić go w nowszym modelu bez dodatkowych kosztów, dzięki temu producenci zarabiają krocie bez dodatkowych inwestycji. Dzięki zastosowaniu profesjonalnie wykonanego chiptuningu Audi uzyskujemy dostęp do ukrytych przez producenta parametrów sterowania silnikiem i regulację nimi w szerokim zakresie dowolności, wydobywając jego prawdziwy potencjał.
Powerbox czy chiptuning?
POWERBOX jako pierwszy…
Właściciel prezentowanego egzemplarza posiadał w zanadrzu powerbox jednej z niemieckich firm. Mimo niespełnionych deklaracji producenta o cudownych przyrostach mocy, przyrost był. Jednak marne 20KM co przy silniku 4.2TDI trochę powyżej 5% przyrostu. Moment obrotowy znośnie – 56Nm więcej, a więc ok. 7% przyrostu.
CHIPTUNING
Po testach na hamowni, ze względu na słabe przyrosty, wysoką cenę urządzenia klient zdecydował się na profesjonalnie wykonany chiptuning, z indywidualnym strojeniem na hamownia 4×4 obciążeniowej. Sterowni w tym Audi Q7 4.2TDI to EDC17CP44 , a właściwie to dwa takie sterowniki 🙂 Przyrost mocy jest zadowalający, +50KM więcej i 86Nm. Moment obrotowy jest ograniczony celowo dla bezpieczeństwa silnika. Jak widać na tym przykładzie, profesjonalnie wykonany chiptuning daje najbardziej optymalne wyniki modyfikacji.